Hlavním cílem každé firmy, byť je sebemenší, je dosažení zisku. Koneckonců proto byla založena a bez něj nemůže dlouhodobě fungovat. Avšak obstát v současném tržním prostředí není zrovna jednoduché, zvlášť pro malé začínající podniky. Proč?
Řešením je zde přilákání nových zákazníků a udržení těch stávajících. Za tímto účelem jsou používány nejrůznější metody propagace, či ještě častěji jejich kombinace. Nejznámější jsou samozřejmě reklamy, s nimiž má zkušenosti každý člověk, avšak nejsou ani zdaleka jediné.
Faktem také je, že například natočení televizní reklamy není zrovna nejlevnější, zvláště když tam chcete mít nějakou celebritu, která tomu dodá na vážnosti. Navíc je nutné si i zaplatit čas, kdy se bude váš spot v televizi vysílat. A není třeba říkat, že čím je frekventovanější, tedy čím více lidí se průměrně v tu dobu na televizi dívá, tím vyšší je jeho cena.
Co tedy mohou dělat firmy, které zkrátka nemají dost peněz na něco takového? Zvláště v našem hlavním městě volí jiné metody, jako jsou SEO Praha či PPC Praha. O co se jedná?
Metodika SEO znamená optimalizaci webové stránky podniku tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů odkaz na ni objevil na některém z prvních míst v seznamu výsledků.
Čím výše totiž odkaz je, tím je pravděpodobnější, že na něj daný člověk klikne a onu stránku navštíví. A čím více lidí ji navštíví, tím je pravděpodobnější, že si některý z nich něco koupí. To platí zvláště, pokud daný web provozuje e-shop.
PPC pak funguje poněkud jinak. Zde se jedná o klasickou internetovou reklamu, ovšem s tím rozdílem, že firma dostane peníze pokaždé, když na ni někdo klikne. Tento klik jej navíc přesune i na webovou stránku dané firmy, kde je opět šance, že si něco koupí.
Ať už zvolíte jakýkoliv způsob, mějte na paměti, že ani jeden z nich není stoprocentní. Vždy záleží na konkrétní situaci. Proto si vždy vše dobře promyslete.