Bylo by přímo skvělé, kdyby měli zakladatelé, majitelé a správci internetových stránek vždy jistotu, že jakmile podobnou internetovou prezentaci vytvoří, stane se tato středem zájmu široké veřejnosti nebo alespoň těch lidí, jimž je primárně určena. Bylo by skvělé, kdyby tu byla vždy stabilně zajištěna dostatečná sledovanost takového výtvoru, zaručující, že tento bude moci splnit to, co se od něj očekává, bez ohledu na to, co to je.
Jenže zatímco vytvořit si web je snadné, s dosahováním jeho sledovanosti už tomu tak není. Té se automaticky nedosahuje a člověk je nejednou vlastně rád, pokud mu tam vůbec někdy někdo zabloudí.
Jenže co s tím naděláme, že? Když je pořízení si internetových stránek natolik dostupné, že už byl internet zaplaven takovou spoustou všeho možného, že se v tom už nikdo z lidí nedokáže orientovat?
V této situaci nezbývá těm hledajícím potřebné informace nic jiného, než sázet na pomoc internetových vyhledávačů. Tedy oněch nástrojů, do nichž se zadá hledané slovo či fráze a ony přeberou obsah internetu a nabídnou hledajícímu odkazy na prezentace, jež by měly odpovídat zadanému tématu a jež jsou navíc také seřazeny podle zdánlivé relevantnosti.
A SEO optimalizace neboli optimalizace pro internetové vyhledávače se pak může postarat o to, aby optimalizovaná stránka nejen byla mezi takto nalezeným obsahem, ale aby tu byl odkaz na ni umístěn na některé z předních pozic, tam, kde je největší naděje na její navštívení hledajícími. Protože jsou to právě přední pozice v seznamech odkazů, jež internetové vyhledávače představují těm, kdo po něčem na síti pátrají, na něž se většina uživatelů soustřeďuje, a to proto, že jsou přímo na očích, takzvaně první na ráně.
Kdo si nechá svůj výtvor optimalizovat, ten má jistotu, že mu tam bude chodit daleko více návštěvníků. Což je nezbytné. Protože jak jinak by mohla předávat internetová stránka své poselství, že? Kdyby na ni nikdo nikdy nezavítal?