Ve svÄ›tÄ› existuje pomÄ›rnÄ› velké množstvà nejrůznÄ›jÅ¡Ãch stereotypů. NÄ›které jsou platné vÃce, jiné ménÄ›, avÅ¡ak naprostá vÄ›tÅ¡ina z nich je velmi dobÅ™e známa. Mezi nÄ› patřà i láska mužů k autům. Ta zaÄÃná již v chlapeckém vÄ›ku, kdy si malà kluci hrajà s autÃÄky, a pokraÄuje až do dospÄ›losti. Zde se jen modely vymÄ›nà za skuteÄný vůz. SamozÅ™ejmÄ›, toto se netýká vÅ¡ech mužů, avÅ¡ak i zde platÃ, že výjimka potvrzuje pravidlo. Z jakého důvodu ale tento stereotyp vznikl? OdpovÄ›Ä nám může dát psychologie. Možná se to bude zdát zvláštnÃ, avÅ¡ak nejedná se vůbec o novou záležitost. Již v dávné minulosti, kdy jeÅ¡tÄ› auta neexistovala, se muži se stejnou vášnà vÄ›novali svým konÃm a pÅ™edhánÄ›li se v tom, který má toho nejlepÅ¡Ãho. ProstÅ™edek se zmÄ›nil, avÅ¡ak smysl zůstal stejný.
Â
Â
V podstatÄ› jde o to ukázat, že jsme lepÅ¡Ã než ostatnÃ. ZatÃmco pro ženu pÅ™edstavuje auto obvykle pouze dopravnà prostÅ™edek, na kterém pÅ™ÃliÅ¡ nelpà (i když i zde existujà výjimky), pro muže je to nÄ›co jiného. Pro nÄ› je auto v podstatÄ› prodlouženÃm jich samotných. Vůz se zkrátka stane jejich souÄástÃ, zvláštÄ› jedná-li se o vytoužený model.
Â
Â
Tato touha má své koÅ™eny již v pravÄ›ku, kdy se praÄlovÄ›k snažil zÃskat partnerku. A stejnÄ› jako dnes, i tehdy byly ženy vybÃravé a chtÄ›ly jen toho nejlepÅ¡Ãho. AvÅ¡ak zatÃmco dÅ™Ãve muži dokazovali svou zdatnost ulovenými mamutÃmi kly a jinými trofejemi, dnes již nÄ›co takového nenà možné. StÄ›na plná parožà na ženu zkrátka pÅ™ÃliÅ¡ nezapůsobÃ, mnoho z nich naopak odradÃ. Bylo tedy zapotÅ™ebà najÃt nÄ›co jiného.
Â
TÃm se stali nejprve konÄ›, a posléze automobily. I když původnà zájem, tedy zapůsobit na ženu, se dostal ponÄ›kud do pozadÃ, instinktivnà touha ukázat, že jsme lepÅ¡Ã, než ostatnÃ, v nás zůstala. A tak se muži starajà o svůj vůz, aniž by si uvÄ›domovali, proÄ to vlastnÄ› dÄ›lajÃ. A podobnÄ› jako jiná instinktivnà chovánÃ, ani toto zÅ™ejmÄ› hned tak nevymizà – zvláštÄ› když na to nenà žádný spoleÄenský tlak.